Festivalskit

Denna helg har verkligen varit en karusell utöver de vanliga. Och då syftar jag inte på de karuseller som augustifesten här i Norrköping har erbjudit. Vädret har verkligen varit flexibelt, strålande sol ena sekunden och sedan spöregn med åska. Höstkallt har det också varit. Helgen började redan i torsdags då jag mötte upp ett par vänner på stan för att mysa lite på Rix Fm, men strax efter att Erik Segerstedt sjungit med sin ljuva stämma drog vi oss ner mot staden. Vid tio tiden lös himlen upp av de underbara fyverkerierna till ett medley av Queen. Sällskapet gjorde jobbet om jag ska vara ärlig. 
Men festivaler är ju inte bara en dans på rosor och det vet ju vem som helst. Man har fått bevittna en hel del denna helg. Så många blå-ljus utav ambulanser och polisbilar är det inte ofta man ser. Det är mycket som hänt. Någon stackare hade blivit knivhuggen, idioter som bråkar i en krogkö etc. Alkohol är de inte många som tål i alla fall. 

Jag har tidigare inte brytt mig om ifall jag behövt gå hem själv. Men denna helg har skrämt upp mig regält. En kär vän till mig råkade nämligen ut för något förjävligt... Man tänker ofta tankarna ''jaja det där händer inte mig,'' men så jävla fel man kan ha. Det finns så otroligt många idioter som behöver gå en kurs i vad som är mitt och ditt. För uppenbarligen fattar inte folk det då de misshandlar och rånar andra... Jag är så jävla arg just nu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0