Anniversary

Imorgon är ingen vanlig dag. 
Jag undrar varför vi målar upp en sån viktig bild över saker. Varför ska man ''fira'' alla möjliga olika händelser på enbart vissa datum och dagar? Ja firar jul 24+25 december, nyår den sista dagen på året, min födelsedag den 12 februari etc etc.. varför ska jag fylla hela jävla kalendern med extra ''speciella'' dagar? Varje dag i livet borde väl ändå vara speciell. So what om du blev ihop med din pojkvän den 14 juli (exempel)? Måste du då fira den 14:e VARJE månad? Bullsh*t i mängder. 
 
Jag vet att det låter som om jag själv inte bryr mig om dessa händelser och aldrig följer normen i denna kategori, men ska jag vara helt ärlig är jag precis lika dan själv. Även om jag inte vill vara de. Det positiva är ju att jag de senaste månaderna har börjat bry mig mer om de viktiga detaljerna i livet, och låtit allt runt omkring falla på plats av sig själv. Känner att den inställningen kanske är bäst. Är saker menade att hända, så är det precis de dem kommer göra också - hända! Och vi behöver ingen speciell dag för att påminna oss om vad saker och ting betyder för oss, det meningsfulla betyder lika mycket varje dag!
 
Any who, du hederliga läsare - jag kan ärligt säga att du kommer nog inte förstå vad just detta inlägg grundar i. Men de för mig kvittar också. Jag vet bara att jag för ett år sen var fylld med speciella känslor för en speciell person. Jag var nervös, nyfiken och förväntansfull. I princip samma känslor som jag bär på nu, även om morgondagen inte har något speciellt att erbjuda mig denna gång. 
Det går bra nu, kompis det går bra nu! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0