2013 - 2014

Tänkte sammanfatta året lite såhär en halv månad för sent. Vi kan ju börja med att det varit det bästa året hittills, men det har även varit de värsta. Uppbrått från ett hårt men fint förhållande, en hel del festande och ett och annat besök på gymmet. 
 
Året började bra, jag ringade in det med min käraste syster och hennes son. Vi stod i köket i Ektorp och kollade på de vackra färgerna som explodera upp över himlen. Irriterade oss på de idioter som verkligen inte borde få smälla raketer och bara accepterade att 2012 var officiellt över. 2013 började knivigt. Jag har nog aldrig varit ledsen så mycket som då. Jag kommer ihåg att mina känslor var hypade, var jag glad innebar de att jag exploderade av lycka och när jag var ledsen så gick jorden under. Under våren tog mitt förhållande med min dåvarande pojkvän över och jag minns att jag var helt förstörd. Inte mycket jag kommer ihåg ifrån den första veckan, levde som i en dvala. Kunde sitta på stan och känna hur tårarna brände bakom ögonlocken. Men jag lyckades vinka bort det ganska bra säga att jag mådde bra och bjuda på ett leende...  Så länge jag inte var i närheten av min syster. För hon är den enda människan som kan genomskåda en sådan bluff! Jag älskar henne av hela mitt ihop puzzlade hjärta och jag är en rik människa som har henne. Jag gick ner rätt mycket i vikt. Något jag inte fick bevara, haha. Sommaren knackade på dörren och bara de väckte hopp för mig. Man mår ju betydligt bättre på sommaren, så jag är tacksam för att uppbrottet hände när de gjorde. Jag gick vidare fortare än vad jag anade. Jag bytte ut hemmakvällar med en film, till utekvällar med mitt tjejgäng. Jag jobbade också. Så emellan festandet och jobbet så umgicks jag med mina vänner. Gav inte ensamheten eller mina känslor mycket andrum.. det behövdes inte! 
 
Plockade upp tre nya vänner på vägen mot hösten, några som jag håller hårt idag. Tre små musketörer med huvudet fyllt av skratt och hjärtan fyllda med kärlek. Köpte mig en resa till turkiet, Alanya var det bästa hittills. Värmen, folket och allt där emellan. Gick ut och dansa på discoteken varje kväll tillsammans med min kusin och vi träffade även tre toppen tjejer ifrån Umeå. Glömde helt bort kylan och ''ensamheten'' hemma i Sverige. När jag kom hem igen började jag ta mig tillbaka till gymmet och trivdes av att vara där. Tränade regelbundet och började se små resultat. Sen kom julen och innan jag viste ordet av så var året slut! Firade in tolvslaget tillsammans med vännerna (med 39 graders feber också vill jag tillägga), men det gjorde absolut ingenting för jag mådde fantastiskt än då! Så när jag stod där och klingade mitt glas i mina vänners och hörde fyverkerierna explodera på himlen tänkte jag: det är just precis här jag vill vara! Skål!


Nu sitter jag här, söker jobb och pluggar körkort. Tröttnat på singellivet och är nu redo för vad som komma skall. Det var min sammanfattning av 2013. 2014 kommer för mig bli ett bra år. Jag känner det i mig. har så mycket förväntningar och planer. Men det viktigaste för mig har jag lärt mig, det är att vara omringad av människor man älskar och mår bra av! 
Jag och min kära vän Sophie, vi såg varandra och de sa klick!

Umgick massor med min älskade Josefine. Puss min fina! Vi växte ihop under sommaren kan man säga.

En av de bästa utgångarna!
 
En vistelse på visingsö tillsammans med fina vänner!
 
Blonderade hårt. Det varade inte länge, men jag älskade det.

Njöt utav semestern, pizzalunch dagligen. Fintväder och underbart sällskap. Alanya it's the place I wanna be!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0