Poesi för öron och själ

Njuter av onsdagen tillsammans med Håkan. Medans Håkans halvfalska stämma sprider sig i högtalarna dricker jag en kopp av kaffe. Njuter av livet och allt jag är tacksam för idag. Självklart finns de vissa saker som jag saknar, men de hindrar mig inte från att njuta av de jag faktiskt har!
 
Har haft svårt att sova tre nätter i rad, men inatt sov jag non stop och vaknade pigg och glad - redo för alla äventyr som denna dag har att ge mig. Känns lite konstit att sitta och knäppa på tangenterna faktiskt... är så van vid telefonen och då behöver man ju bara snudda skärmen. Här måste man ju ta till kraft för att en liten stavelse ska komma fram. Så om en bokstav missas här och var så ber jag om ursäkt. 
Idag har jag rätt mycket att stå i, och framåt kvällen blir det eventuellt en utgång också. Ojoj, party hela veckan. Men det är ju som sagt lill-lördag, och jag är dessutom singel och behöver träffa folk. That's how I roll. 

Sitter och klurar lite på ordet kärlek. det är ett ord som förföljt mig hela dagen. HUR kommer det sig att man alltid vill ha någon man inte kan få? Jag fungerar lite så tyvärr, ser sällan de som är rakt framför mig. Har börjat nu att försöka lyssna och fokusera på dem som gör mig likadant tillbaka. Men jakten är ju de vi alla är ute efter. Vi är ju så kallade ''predators''... Jag gillar i alla fall känslan av att ''sukta'' efter någon. Dagdrömma om hur ett vardagsliv med den personen skulle vara. Hopplös romantiker kallas de! 
 
 
Jaja nu ska jag skruva upp volymen, och dansa vidare i livet. 
Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0