You bend and you bend till you break.

Tänkte prata om en sak som stör mig. Har spenderat hela min dag "bakis" i säng och soffa, kollar igenom den ena bloggen efter den andra som jag alltid gör när jag är trött och tråkig. Loggat in och ut på Facebook för många gånger, och käkat en slice pizza i taget. Och utan att överdriva så har jag nog läst minst femton "påhopp" mot kvinnor och deras vikt. Som kändisbloggare vet man ju med säkerhet att det i stort sätt alltid glider in en elak kommentar om ens hår, livsstil och utseende. Men när man läser vissa saker blir jag mörkrädd. Sådant som "du har alltid varit lite rund men nu har du blivit FET." VEM I HELVETE skriver något sådant till någon? För det första, känner du personen och dess styrka att kunna ta en sån kommentar med en klackspark? Tänk om DU en vacker dag skriver till fel typ av person. En tjej som kanske haft problem med vikten sen liten och bryter ut i någon form av ätstörning! 
Och sen dessa jobbiga annonser om "ät den här frukten och du behöver aldrig tänka på en diet" och blabla... Vem orkar bry sig? Ska man uppmana folk till att vara smala? Ät vad du vill i rätt mängd liksom.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0